Obserwatorzy

sobota, 5 listopada 2011

Testujemy nowe przepisy :)

Dzisiaj od samego rana miałam ochotę na jakieś kuchenne eksperymenty i wreszcie stało się. Chcieliśmy z M. zjeść coś szybkiego, ciepłego i dobrego więc wyjęłam z szuflady kartkę z przepisem który kiedyś znalazłam na stronie Ugotowanych .
Przepis jest bardzo fajny i na ww stronie  został zaproponowany jako przystawka. Można traktować to także jako małą przekąskę na domową imprezę lub szybki zabijacz głodu - tak jak w moim przypadku :) 
A więc oto jak powstawały w mojej kuchni dzisiaj Francuskie kąski :) M. także włączył się czynnie w pomoc przy przygotowaniu kąsków i ochoczo dziurkował ciasto francuskie co zresztą widać na jednym ze zdjęć :))
















Moim zdaniem wygląda smakowicie. Łatwo, szybko i przyjemnie. A ponieważ pamięć mam dobrą ale krótką przepis zarówno na stronie Ugotowanych jak i poniżej :)

FRANCUSKIE KĄSKI 

Składniki:
  • ciasto francuskie
  • kilka plastrów szynki
  • 100 g żółtego sera
  • szczypiorek
  • jajko
  • ok. 50 ml śmietany 12% lub 18%
  • sól i pieprz 
Sposób przygotowania:
Z ciasta francuskiego wycinamy kółka (szklanką) lub kwadraty (nożem). Blachę wykładamy papierem do pieczenia, kładziemy na nią wycięte kawałki ciasta i nakłuwamy widelcem. Na ciasto kładziemy szynkę i starty na grubych oczkach żółty ser. Jajko delikatnie ubijamy ze śmietaną, dodajemy do tego pokrojony szczypiorek i doprawiamy solą oraz pieprzem. Taką mieszankę nalewamy na szynkę z serem. Tak przygotowane kąski wkładamy do piekarnika na ok.180°C na 15 – 20 minut. 


Gotowe :))

W mojej głowie pojawił się także pomysł że można troszkę zmodyfikować tą przekąskę i zamiast ciasta francuskiego użyć ciasta na pizze, dodać np. czerwoną paprykę, ogórka, może jakieś zioła - następnym razem spróbuję :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...