Obserwatorzy

środa, 20 września 2017

Łamańce językowe wydawnictwa Wilga - biblioteczka Malucha TESTOWANIE

Książki od zawsze mnie fascynowały. Czytanie w pewnym momencie mojego życia stało się moja pasją i pochłaniałam je w ilościach hurtowych. Dziś z tymi ilościami jakby bardziej detalicznie ale staram się w wakacje nadrabiać zaległości czytelnicze (zawód: młoda matka nie pozostawia zbyt wiele wolnego czasu). Oprócz przyjemności jaką czerpię z samego czytania wiele radości powoduje u mnie szelest przekręcanych kartek i zapach farby drukarskiej. Jest w tym coś mistycznego :-)  Bardzo chciałam zaszczepić w moim synku taką miłość do książek jaką mam w sobie i chyba mi się to udaje. Nasza biblioteczka malucha powiększa się z dnia na dzień i pojawiają się w niej coraz to ciekawsze pozycje . I ostatnio również nasz księgozbiór się powiększył. 


Dzięki uprzejmości portalu www.familie.pl w ramach Klubu Czytelniczego Wydawnictwa Wilga mogliśmy poznać i "przetestować" dwie wspaniałe książki. "Ząb zupa zębowa" oraz "Wyrewolwerowany rewolwerowiec" to łamańce językowe autorstwa Krzysztofa Kiełbasińskieg

Książeczki w twardych oprawach, bardzo ładnie wydane, z małą ilością tekstu, ale za to z pięknymi, dużymi ilustracjami. Warty podkreślenia jest fakt, iż książki są bardzo porządnie oprawione i co ważne szyte więc wielokrotne przeglądanie , czytanie i przekręcanie kartek im nie zaszkodzi. 

W obu książkach znajdziemy bardziej lub mniej znane rymowanki, które są napisane w taki sposób, aby trzeba było się wysilić i pogimnastykować buzię by poprawnie je wypowiedzieć - czyli tak zwane łamańce językowe. Tematyka obu książeczek różni się od siebie. W książce pt.: "Wyrewolwerowany rewolwerowiec" znajdziemy rymowanki głównie o tematyce dzikiego zachodu, Indian i kowbojów. Druga natomiast "Ząb zupa zębowa" zawiera dość eklektyczny zbiór wierszyków, gdyż znajdziemy tu rymowankę o królu, żołnierzach, malarzu czy też kościotrupie :-). Tak więc dla każdego coś się znajdzie.

Nie mogę się oprzeć aby nie napisać już teraz tego, że obie książki są tak przepięknie i kolorowo ilustrowane, iż nie sposób oderwać od nich wzroku. Mój syn bardzo długo w każdą się wnikliwie wpatrywał, ponieważ fantastycznie odwzorowują  krótkie rymowane historyjki przez co angażują czytelnika do włączenia wyobraźni. Dla mnie jako dla osoby dorosłej również ilustracje są ciekawe, postaci z wierszyków przedstawione są w humorystyczny sposób, jest dużo różnych szczegółów na ilustracjach dzięki czemu można sobie dokładnie zobrazować wierszyk, stworzyć jego dalszy ciąg lub wymyślić nową historyjkę. 

Te książki dają dużo więcej możliwości niż mogłoby się wydawać. Przydadzą się także rodzicom dzieci, które mają problemy z poprawnym mówieniem a nie chcą wykonywać ćwiczeń logopedycznych. Te śmieszne wierszyki z pewnością zachęcą do ich powtarzania a przez to i ćwiczeń w usprawnianiu artykulacji. 

Bardzo polecam obie książeczki zarówno dla małych dzieci jak i dla większych.
Czytałam Synkowi wszystkie wierszyki na głos i szczerze się przyznam, że niektóre z nich sprawiły mi niemały kłopot i rzeczywiście można sobie na nich połamać język :-) Było przy tym dużo śmiechu, dobrej zabawy i cudownie spędzonego wspólnie czasu. 

20 komentarzy:

  1. Lubię to wydawnictwo. Mają rękę i serce do książeczek dla dzieci. Sama mam w domu dwoje dzieci, więc i biblioteczka pęka w szwach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam te zabawy ze zdaniem "ząb zupa zębowa, dąb zupa dębowa" :))
    Trzeba było powtarzać je coraz szybciej, aż do (wiadomo czego ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podobają mi się te książeczki, chętnie bym je sama przekartkowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne książeczki :) Kolorowe :) i duże ilustracje :) dzieci to lubią :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię to wydawnictwo. To dobrze, że synek się przy wierszykach dobrze bawi. A powtarza teksty? Lubi powtarzać?

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój syn uwielbia wszelkiego rodzaju wieszyki i łamańce językowe - świetnie się przy tym bawi. Rozejrzę się za tymi książeczkami ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczne książki ! Już wiem co kupię małemu w ramach prezentu urodzinowo/świątecznego. Ja książki wręcz kocham, Antoś póki co tylko je ogląda i słucha kiedy mu czytamy. Mam nadzieję, że 'zarazi' się ode mnie miłością do książek. O tych do tej pory nie słyszałam, ale jest to zdecydowanie must have. Na samych zdjęciach wyglądają bardzo atrakcyjnie. Zakupię z przyjemnością, razem poćwiczymy wymowę w zabawny sposób :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wydawnictwo bardzo lubię. Książeczki też zapowiadają się obiecująco.

    OdpowiedzUsuń
  9. Sama bym sobie poczytała takie łamańce :D a szczególnie w ładnej oprawie graficznej :) Do dziś znam kilkanaście takich zdań :) moim ulubionym jest mimo wszystko stół z powyłamywanymi nogami :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna alternatywa i dla dzieci i nawet dla starszych. Wspólne czytanki pełne słownych zabaw i salw śmiechu to świetnie spędzony czas!
    Chętnie zerknę czy w naszej bibliotece nie ma tych książeczek 😊

    OdpowiedzUsuń
  11. Mamy kilka książeczek z tego wydawnictwa i bardzo je lubię! Książeczki, które macie na pewno sprawdziłyby się również u nas - coś czuję, że niedługo nasza biblioteczka też się powiększy ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Sliczne książeczki.Przepięknie ilustrowane.

    OdpowiedzUsuń
  13. Super! Mojemu młodszemu bratu przydałyby się takie książki do połamania języka ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepięknie wyglądają te ilustracje, w sam raz dla dzieci! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. O proszę, jakie ciekawe książeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Książeczki wyglądają bardzo interesująco. Piękne ilustracje.

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne te ąłmańce, sama bym chętnie pogimnastykowała język

    OdpowiedzUsuń
  18. Cieszę się, że tu trafiłam bo wcześniej nie znałam ani wydaawnictwa, ani książeczek :) Będą idealne dla mojej chrześnicy <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Oj jaka świetna zabawa... Takie książeczki chętnie zakupimy :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne książeczki. Mojej małej codziennie czytam porostu kocha to. Mam nadzieje ze jak podrośnie będzie uwielbiała książki.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...