Obserwatorzy

poniedziałek, 23 stycznia 2012

Imbir - a co to?

Dużo słyszałam o imbirze, jednak do niedawna znałam go pod postacią soku lub dodatku do piwa czy herbaty. Ostatnio kuzynka podarowała mi imbir i zastanawiałam się do czego mogę go wykorzystać i w ogóle po co mi to... Jakieś takie toto brzydkie i co z tym zrobić? Nie wiedziałam, no ale od czego jest wujek Google :))

Poczytałam, poszperałam i okazuje się że ta brzydka bulwa  to cudo prawdziwe :) Ma wiele zastosowań, począwszy od kuchennych przez magiczne (używany jako afrodyzjak) aż  po medyczne i kosmetyczne. I teraz UWAGA, UWAGA do czego zdolna jest ta brzydulka :)
Imbir hamuje nudności i wymioty w trakcie podróży. Jest składnikiem wielu leków na chorobę lokomocyjną. Ma też właściwości przeciwbólowe i przeciwzapalne (skuteczne lekarstwo na bóle miesiączkowe czy przeziębienie). Poprawia proces trawienia, więc można przyprawiać nim potrawy tłuste i ciężkie. Imbir zapobiega tez powstawaniu wrzodów. Leczy migreny działa przeciwobrzękowo, ma działanie odświeżające, działa jak guma do żucia! Ma korzystny wpływ na zdrowie jamy ustnej, żuty, odświeża oddech. Imbir także ma wpływ na zwiększenie koncentracji oraz wydajności umysłowej. Najczęściej jednak używa się go w kuchni. Z kłączy imbiru lekarskiego pozyskujemy popularną w naszych kuchniach przyprawę.
Ważna informacją nie tylko dla mnie ale myślę że dla wszystkich babeczek jest to że olejek imbirowy  wyszczupla i skutecznie walczy ze skórką pomarańczową.  :))
Imbir można stosować zarówno na surowo jak i pod postacią wysuszonej na proszek przyprawy.
Jednak mimo tych wszystkich cudownych zastosowań imbir nie jest dla każdego. Nie powinny go stosować kobiety w ciąży, karmiące piersią oraz osoby chorujące na przewlekłe choroby układu pokarmowego, np. wrzody czy refluks.
No to co, herbatka imbirowa?? :)

8 komentarzy:

  1. Kiedyś piłam napój przygotowany z pół cytryny, wody przegotowanej i kilku plasterków imbiru rano. To dobra mikstura na lepsze trawienie i fantastyczny-energetyczny początek dnia. Naprawdę działał. Niestety po tygodniu nabawiłam się zgagi i musiałam przestać delektować się wywarem z imbiru:) Ale może niedługo wrócę...;) Imbir na pewno świetnie rozgrzewa:) Jak znalazł na dzisiejsze dni;)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam napoj imbirowo-cytryniwy z miodem

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja to się przyznam, że imbiru w ogóle nie znam, pod żadną postacią.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak u Ciebie magicznie i nastrojowo!!!
    Imbir uwielbiam,używam jako przyprawę,
    a do herbaty robię "miodek imbirowy"
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja tez lubie imbir, jest tak jak mowisz bardzo zdrowy dla nas.
    Faktycznie mily jest nastroj u Ciebie Wiolu !
    Pozdrowienia i buziaki !

    OdpowiedzUsuń
  6. Ida - Muszę wypróbować Twój przepis na naturalny napój energetyczny :) Obawiam się tylko tej zgagi... :/

    MARTA - z pewnością jest rewelacyjny :)

    Aktena - ja do niedawna też nie za bardzo wiedziałam co to jest :)

    Maria - Dzięuję za miłe słowo :)

    Alina - Ty jak zawsze Alinko prawisz mi komplementy... :) Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Co to imbir? to ostatnio najlepszy przyjaciel Anuszki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) No proszę :) Moim przyjacielem tez się staje powoli :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...