Obserwatorzy

środa, 3 stycznia 2018

Ciasto marchewkowe z resztek z wyciskarki do soku :-)

Nowy Rok, nowe plany, nowe postanowienia i ... nowe przepisy. Nowe jak nowe, bo pewnie większość z Was już je zna, ale dla mnie nowe bo nie często robię ciasta. A na to ciasto pomysł zrodził się sam, bo po zrobieniu soku marchewkowego zostało mi dużo startej wyciśniętej marchewki i postanowiłam przerobić ją na ciasto. Tak więc Panie i Panowie przedstawiam CIASTO MARCHEWKOWE z moim lekko zmodyfikowanym przepisem :) 




Składniki:

- 2 szklanki wiórków marchewkowych
- 1 szklanka mąki ( ja dałam p
- 1/2 szklanki cukru
- 1-2 szklanki oleju rzepakowego (może byc też  kokosowy )
- 2 jajka
- 1 łyżeczka cynamonu albo przyprawy do piernika
- 1 łyżczka sody
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1/2 szklanki rodzynek
- 1/2 szklanki orzechów posiekanych drobno

Przygotowanie jest bardzo proste, gdyż:
suche składniki łączymy ze sobą, w oddzielnej misce łączymy ze soba składniki mokre i dodajemy je do suchych. Wyrabiamy ciasto łyżką na gęstą masę. Przekładamy ją do formy i pieczemy w temp. 180-200 stopni około 40-50 minut. Tyle.

Banalnie proste, pyszne i wciągające. 

Mojego zostało już niewiele bo każdy sięga po następny kawałek.... teraz pora na mnie :-) Do kawy sprawdza się idealnie. Smacznego :-) 


10 komentarzy:

  1. Piję regularnie soki marchewkowe i robię z pulpy ciasta. Trochę inaczej niż Ty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny pomysł na zagospodarowanie tych "resztek", w których całkiem sporo soku jeszcze jest, no i witamin.

    OdpowiedzUsuń
  3. dzisiaj bede je robic :) Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł, ciasto marchewkowe super ale najlepsze jest to że resztki zamiast do kosza trafiały ba talerz :)
    Pozdrawiam i zapraszam do Siebie na nowy post 😍

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto marchewkowe jeszcze mi specjalnie nie wyszlo, za to babeczki opanowalam do perfekcji. Tylko że dodaje świeżo startą marchewkę, bo nie wyciskam soku. Świetny pomysł dla tych, co marchewki nie jedzą. P.s. a co tam przy mące w nawiasie miało być? 😄 Bo chyba nie dokonczylas 😃

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mam wyciskarki do soku, więc chyba u mnie to odpada :)
    Mam też małe zaufanie do ciasto marchewkowych, ale Twoje wygląda bardzo smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. JA wyciskarkę z https://zdrovi.pl/ posiadam także jak najbardziej będę próbować tego przepisu na ciasto. Zostaje zawsze trochę resztek, one są zupełnie suche co muszę podkreślić. Sok wyciśnięty do ostatniej kropli jest.

    OdpowiedzUsuń
  8. z tym olejem to chyba jakaś pomylka i miało być 1/2 szklanki?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...